Styczeń, 2012

Trasa nr 11

Piątek, 27 stycznia 2012 Kategoria Holandia

Trasa nr 10- Maasvlakte EON

Pododa dzisiaj dopisała wiec trzeba było cos wykręcić.
Pojechałem zobaczyc przeprawe do Hoek van Holland skąd juz blisko do Scheveningen i Hagi.Naszukałem sie że ho ho, ale w końcu znalazłem :)
Po drodze do przystani jest moja ukochana elektrownia :):) czyli miejsce pracy :):)

Środa, 25 stycznia 2012 Kategoria Holandia

Trasa nr 9 -Westenschouwen

Nie padało a miało nie wiało mocno a miało wiec cos trzeba było wykręcić.
Przestawienie sie z nocek na dzień jest straszne.W nocy spac nie możesz a w dzień chodzisz jak zakręcony.NIe inaczej było tym razem.Od 3.30 juz nie spałem odpaliłem kompa i zaplanowałem wycieczke.czekałem tylko żeby sie rozwidniło i ruszyłem.Plan był pogoda tez więc trzeba bylo seteczke wykręcić.
Jako że bardzo mi sie podobaly tereny Westenschouwen postanowiłem więc je jeszcze raz odwiedzić a przy okazji pewne fortyfikacje które ostatnim razem nie miałem czasu zobaczyć ze wzgledu na dlugośc trasy.
Wiatr południowy zapowiadał lekki i przyjemny powrót ale niestety tak jest tylko w Erze :):)
Swoje trzeba wypocić no i przy okazji jest na co ponarzekać.
Od 70 do 90 km w gestej mżawce przyszło mi jechac ale na ostatnie kilometry przestalo padac więc do domku wpadłem suchy jakby nic z nieba nie padało.
Dzisiaj jestem mocno padniety nogi mnie bolą jakbym jakieś ciężary dzwigał.No ale cóż zaleje sie je piwkiem i bedzie dobrze.
dzisiaj było sporo szutru i górek :):)

Wtorek, 17 stycznia 2012 Kategoria Holandia

Trasa nr,8 - Zuidland

?132681634237282
Około 14 sie zbudziłem spojrzałem za okno a tu słoneczko swieci wiec postanowiłem cos wykręcić. Na noc do pracy wiec miało to oscylować w granicach 30 km.
Wyszło jak zawsze ciut ciut więcej :)
Traska spokojna dośc szybka bez zbędnego marudzenia.Jak to Gadzik mówi zwiedzanie z roweru heheheheeh

Niedziela, 15 stycznia 2012 Kategoria Holandia

Trasa nr.7 - Spijkenisse

#lat=51.8222&lng=4.20158&zoom=11&type=3

Miała byc to przebieżka po wczorajszym ale że sie troche pogubiłem w drodze wyszło inaczej.
Hehehehee
Po drodze do Spijkenisse znalazłem taka przeprawe jej długośc to może z 70 m :)

Za to w Spaijkenisse jeszcze jak pracowałem poprzednio byłem świadkiem jak ten wiatrak wyciągali siłownikami z ziemi.Część górna była rozebrana natomiast część betonową podnosili kilka metrów do góry. A teraz to wygląda tak.

Teraz kawałem drogi prowadzi przez centrum

do mego punktu odniesienia czyli tego mostu.

a obok kawałem starego mostu

dalej długim cyplem dotarłem do Brielle.I tam sie strasznie pogubilem.
Gdzieś mi zwiała droga rowerowa nr 47 i na rozpaczliwego wracałem do domku.
Kluczyłem to tu to tam i dopiero po 7km poznałem miejsce w którym kiedyś juz byłem. Tak to jest jak jezdzi sie bez mapy,
Teraz juz tylko prosto do domku na piwko :)
Sobota, 14 stycznia 2012 Kategoria Holandia

Trasa nr 6 - Trzy mosty

Plan na dzisiaj był jeden w końcu pokonać 100 km w Holandi.
Nastawiłem budzik na 7.00 ale kto by wstawał o 7.00 rano w sobotę :) więc poleżałem sobie jeszcze z pół godzinki. Wstałem zjadłem, zrobiłem kanapki, picie i troszkę zabrałem słodyczy.
Wyruszyłem o godzinie 8.20

Miało być słonecznie i bez wiatru.
Właściwie to te chmurki troszkę mnie martwiły ale nie na tyle żeby zrezygnować z planów.

Kolejno przez Havenhoofd i Ouddorp dotarłem do pierwszego myślałem że mostu ale tym razem był to nasyp łączący kolejna wyspę o długości około 6 km.

Dalej przez Ellemee pojechałem do Haamstede i Burgh z kąt wreszcie dotarłem do pierwszej przeprawy mostowej o długości około 9 km. Sa to właściwie 3 tamy połaczone nasypem.
Zanim jeszcze przejachałem te tamy miałem przyjemność pojezdzić chyba po najpiekniejszych jak do tej pory terenach ziemi tulipanów.

Pełno wzniesień drzew i troszkę afryki.
Po przejechaniu tamy zaraz skreciłem w lewo i wzdłuż wybrzeża jechałem do drogi rowerowej nr 22

Jeszcze tylko pare km i osiągnąłem cel wyprawy.

Kolejny most łączący wyspy, tym razem betonowy kolos z przęsłem otwieranym na spore jednostki pływające. Długość około 5.5 km. Spore wzniesienie na podjezdzie i na zjezdzie a na dodatek 5.5 km bocznego wiatru.
Po drugiej stronie przywitało mnie piękne miasteczko Zienkzee

Odpływ który miał miesce pozostawił kilku metrowe puste kanaly w centrum miasteczka. Dziwnie to wyglądało. Żadnych zabezpieczeń na nabrzeżu wody morze po kolana a jachty stoją w specjalnych wyżłobionych korytach.
Teraz już polnymi drogami docieram do Scharendijke.
Na odcinku 110 km a 125 km dopada mnie kryzys ciężko się jedzie. Robie ze dwie przerwy posilam się batonikami i pije dużo płynów. Ostatnie 10 km to cudowne uzdrowienie. Może nie na 100% ale 75% mocy jest a to nie jest żle. Szczęśliwie docieram do domku.
Piątek, 13 stycznia 2012 Kategoria Holandia

Trasa nr.5 -BP Europort

Dzisiaj zaczyna mi sie weekend wiec spedziłem jego pierwszy dzień na rowerku.Wstałem o 13.00 zreszta bardzo ciężko, ale w głowie rodził się plan co budziło mnie szybciej niz zwykle. Juz po pół godzinie siedziałem na siodle wykrecając pierwsze kilometry.
Postanowlem pojechac dziś do mojej starej pracy drogą miedzynarodową LF1 zaliczając po drodze Natura 2000.

Tereny ciekawe ale szuwarobagienni czytaj "Sargath" nie byliby pocieszeni.

Dalej droga prowadziła jak zwykle po sznurku do celu ale tym razem jak zwykle nie było poniewaz przeoczyłem zjazd i pojechałem na Rotterdam.Dopiero po około 2 km tkneło mnie że cos jest nie tak :)
Nawrót do rozjazdu i juz wszystko jest ok.

Jechało sie przyjemnie wiatr za bardzo nie przeszkadzał wiec szybkim tempem wracalo sie do domku.

Teraz odpoczynek,obiadzio,piwko i trzeba robic plany na jutro.
Poniedziałek, 9 stycznia 2012 Kategoria Holandia

Traska nr. 4 -Zuidland

Szybka traska bo po wczorajszym głowka boli.:) a tu jeszcze zakupy i na noc do pracy.

Niedziela, 8 stycznia 2012 Kategoria Holandia

Trasa nr. 3 - Ouddorp

Sobota, po pracy, rower, piękna pogoda, co więcej do życia potrzeba, Tylko siadać i jechać.

I tak też zrobiłem. Jako że było już około godziny czternastej trzeba było zaplanować coś w granicach 40 km. Tym razem postanowiłem spenetrować okolice na zachód od mego nowego domu czyli Ouddorp.

Trasa na standardy europejskie czyli ścieżka rowerowa. Hehehehe
Zaczyna mi się to podobać.

Prawie każde skrzyżowanie ścieżek oznakowane mapa potrzebna naprawdę sporadycznie ale bez niej miałbym parę razy malutki problemik.
Pierwszy punkt kontrolny miał być dzisiaj przy latarni nawigacyjnej, gdzieś około 25 km. Bo tam się umówiłem z kolegami co pojechali samochodem, pospacerować po plaży przed piciem 

Nawet się odnaleźliśmy hehehe chwilkę porozmawialiśmy i czas było już jechać dalej.
Dojechałem do mostu a właściwie nasypu łączącego kolejne wyspy i postanowiłem już wracać. Ponieważ nastepna traska będzie właśnie w tamtych okolicach więc szkoda było ją dublować.
Powrót był bajeczny, zachodzące słońce podświetlało pięknie porty morskie których jest tutaj naprawdę sporo. Cieszyły oko i pobudzały do planowania następnych wycieczek.

Teraz jest już wieczór odpoczywa się z kolegami przy buteleczce i planuję jutrzejszą wycieczkę.
Piątek, 6 stycznia 2012 Kategoria Holandia

Trasa nr.2 - Hellevoetsluis- Oostvoorne

Obudziłem się o 13.00 Za oknem ładna pogoda słońce świeci a co najważniejsze nie wieje, • więc trzeba odpalić rowerek i zrobić parę kilometrów do statystyk hehehe.
Tym razem padło na Oostvoorne.

Wybrałem traskę przez Rockanje żeby po drodze wpaść na morze i nawdychać się jodu 

Trasa płaska jak stół, wszędzie ścieżki rowerowe, a nawet zdarzyło mi się jechać lasem, co tutaj jest rzadkością, więc fajnie i przyjemnie się jechało. W drodze powrotnej w Rockanje skręciłem na plaże i po piachu przy samiutkiej wodzie około 4 km snułem się w kierunku domku.
Ponieważ brakowalo mi kilkaset metrów, do 30 więc starym indiańskim sposobem pokręciłem się w kółeczko i już moglem wracać do domku.Hehehe