Sobota, 14 stycznia 2012 Kategoria Holandia

Trasa nr 6 - Trzy mosty

Plan na dzisiaj był jeden w końcu pokonać 100 km w Holandi.
Nastawiłem budzik na 7.00 ale kto by wstawał o 7.00 rano w sobotę :) więc poleżałem sobie jeszcze z pół godzinki. Wstałem zjadłem, zrobiłem kanapki, picie i troszkę zabrałem słodyczy.
Wyruszyłem o godzinie 8.20

Miało być słonecznie i bez wiatru.
Właściwie to te chmurki troszkę mnie martwiły ale nie na tyle żeby zrezygnować z planów.

Kolejno przez Havenhoofd i Ouddorp dotarłem do pierwszego myślałem że mostu ale tym razem był to nasyp łączący kolejna wyspę o długości około 6 km.

Dalej przez Ellemee pojechałem do Haamstede i Burgh z kąt wreszcie dotarłem do pierwszej przeprawy mostowej o długości około 9 km. Sa to właściwie 3 tamy połaczone nasypem.
Zanim jeszcze przejachałem te tamy miałem przyjemność pojezdzić chyba po najpiekniejszych jak do tej pory terenach ziemi tulipanów.

Pełno wzniesień drzew i troszkę afryki.
Po przejechaniu tamy zaraz skreciłem w lewo i wzdłuż wybrzeża jechałem do drogi rowerowej nr 22

Jeszcze tylko pare km i osiągnąłem cel wyprawy.

Kolejny most łączący wyspy, tym razem betonowy kolos z przęsłem otwieranym na spore jednostki pływające. Długość około 5.5 km. Spore wzniesienie na podjezdzie i na zjezdzie a na dodatek 5.5 km bocznego wiatru.
Po drugiej stronie przywitało mnie piękne miasteczko Zienkzee

Odpływ który miał miesce pozostawił kilku metrowe puste kanaly w centrum miasteczka. Dziwnie to wyglądało. Żadnych zabezpieczeń na nabrzeżu wody morze po kolana a jachty stoją w specjalnych wyżłobionych korytach.
Teraz już polnymi drogami docieram do Scharendijke.
Na odcinku 110 km a 125 km dopada mnie kryzys ciężko się jedzie. Robie ze dwie przerwy posilam się batonikami i pije dużo płynów. Ostatnie 10 km to cudowne uzdrowienie. Może nie na 100% ale 75% mocy jest a to nie jest żle. Szczęśliwie docieram do domku.